Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constructii SMARTConstructii SMARTConstructii SMART
  • Acasa
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Search
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reading: 300% prostie pură.Noi facem autostrăzi din bugetul de stat (P)
Share
Sign In
Notification Show More
Font ResizerAa
Constructii SMARTConstructii SMART
Font ResizerAa
Search
  • Acasa
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Analiza si prognoza

300% prostie pură.Noi facem autostrăzi din bugetul de stat (P)

Last updated: ianuarie 10, 2022 4:02 pm
Succes Grup
Share
5 Min Read
SHARE

Necesitatea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, aflată într-o stare precară și cu regiuni lipsite de drumuri de mare viteză, s-a transformat de către decidenți (guvern, instituții, partide) într-un mod de a controla visele și speranțele românilor, în scopuri identificabile mai degrabă pe persoană fizică.

Contents
Programul operațional de transport precedentÎn date concrete:Contribuția națională va fi de 2,89 miliarde!!

Din păcate, momentul în care infrastructura rutieră de transport a devenit argument politic se suprapune cu momentul în care minciuna și escaladarea firescului și-au făcut prezența.

Scopul nostru este de a prezenta o altă perspectivă, printr-o analiză temeinică și fără interese ascunse. În cele ce urmează vom argumenta modul în care suntem ținuți captivi, într-o stare de falsă speranță.

Vedem doar ce ni se arată, însă nu toată realitatea unui parcurs greșit, care se poate finaliza cu consecințe grave pentru viitorul României.

           Ne concentrăm atenția, în acest articol, pe Programul Operațional de Transport POT – axa 1 drumuri de mare viteză, făcând însă trimiteri și la PNRR.

  1. Scurt istoric pe programele operaționale de transport.

Programul operațional de transport precedent

Contribuția națională (cofinanțarea) era de 15%!!! din valoarea fondurilor nerambursabile atrase pe Axa aferentă drumurilor de mare viteză: drumuri expres și autostrăzi.

SINTEZA PROGRAMULUI OPERAȚIONAL TRANSPORT 2021-2027 – iunie 2020

Sursa aici.  

Sursa de finanțare a Programului Operațional:

  • Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR);
  • Fondul de Coeziune (FC)
  • și Co-finanțare națională (buget de stat)

Rata medie de cofinanțare la nivel de Program Operațional: Regula era 85% fonduri europene, 15% buget național !!!

Excepție Axa 1 – rutier, unde este prevazută o rată de cofinanțare de 60%!!!

AXA 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier, respectiv toate drumurile de mare viteză naționale, fie că este vorba de drumuri expres sau autostrăzi.

2. De ce 300% prostie pură? Pentru că:

Ce înseamnă o contribuție/cofinanțare națională de 15% versus o contribuție de 60%?

  • contribuție/cofinanțare națională de 15% înseamnă că la fiecare milliard de euro atras din fonduri nerambursabile, România cofinanțează cu 150 de milioane.
  • contribuție/cofinanțare națională de 60% înseamnă că la fiecare milliard de euro atras pe fonduri nerambursabile, România cofinanțează cu 600 de milioane.

Așadar, singuri ne-am impus o contribuție mai mare cu 300% pentru aceeași sumă de atras din fonduri europene.

Mai mult decât atât, deși AXA 1 o declarăm prioritatea numarul 1 în documentele strategice, prin impunerea cofinanțării naționale de 60%, facem ca fix proiectele de pe AXA 1 să fie cele mai greu finanțabile din fondurile nerambursabile (care în mod normal erau în proporție de 85% gratis).

În date concrete:

Sursa aici.

În Programul Operaţional Transport 2021-2027 Axa Prioritară 1 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier se precizează:

Buget Total:

4,81 miliarde euro, din care FEDR 469 milioane euro și FC 1,45 miliarde euro.

Contribuția națională va fi de 2,89 miliarde!!

Cu o cofinanțare națională de 15%, așa cum ar fi fost normal și nu cum a fost modificată de Ministerul Fondurilor Europene, ar fi fost de 720 de milioane de euro, respectiv de 4 ori mai mică.

Rămâne întrebarea: De ce să accesăm fonduri de 4,81 miliarde euro, cu o contribuție de 2.89 miliarde de euro, când o puteam face cu doar 720 de milioane de euro?

 Este ideea cofinanțării naționale de 60% bună pentru România? Mai ales că această cofinanțare de 60% este doar alegerea Ministerului Fondurilor Europene.

Versus acestui buget de 4.81 miliarde de euro, avem proiecte prevazute în POT în valoare de 14 miliarde euro (13 proiecte) și o listă de rezervă (6 proiecte) în valoare de 2,237 miliarde euro. Cine să creadă că se vor face mai mult de 2-3 proiecte din cele 19 din lista POT?

Citeste în continuare pe Grup Infrastructura.

You Might Also Like

RECORD: Aproape 11.000 de locuinte tranzactionate in 2021 in judetul Brasov

Lucrarile in constructii au crescut in martie a.c. cu 36,6%

Care sunt cele mai bune case? Din Caramida sau BCA?

OfficeGoodLife: More and more people returning to office – Skanska CEE Study

Romania Eficienta: Beneficiile renovării clădirilor

Share This Article
Facebook Copy Link Print
Previous Article Gara de Sud- Ploiesti- o poveste cu arhitecti straini si capete incoronate, ajunsa sub „papucul” stilului sovietic. Imagini INEDITE din timpul bombardamentului
Next Article GAZ PENTRU MAȘINĂ (P)

Suntem prezenți

235.3kFollowersLike
11.6kFollowersPin
136kSubscribersSubscribe
2kFollowersFollow
4.4kFollowersFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Cele mai noi

Detalii care fac diferența într-o bucătărie bine gândită
Advertoriale
mai 8, 2025
Tunelul Lærdal, cel mai lung tunel rutier din lume
Infrastructura
mai 7, 2025
Cum sa alegi Semineul potrivit pentru livingul tau: Electric, pe lemne sau Bioetanol
Advertoriale
mai 7, 2025
Instrumentele care fac diferența în orice atelier modern
Advertoriale
mai 5, 2025

S-ar putea să-ți placă și

Analiza si prognoza

Numarul autorizatiilor de construire in ianuarie 2021, in crestere cu 10,2% fata de anul trecut

martie 1, 2021
Analiza si prognoza

Preturile la locuinte, crestere in toate statele UE in trimestrul 2 din 2021

octombrie 10, 2021
Analiza si prognoza

Tendintele de pe piata acoperisurilor din tigla metalica din Romania: de la traditionalul rosu la culori inchise

mai 5, 2021
Analiza si prognozaRezidential

T III 2021 vs T III 2020: House prices up by 8.8% in the euro area; In the EU up by 9.2%

ianuarie 18, 2022

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Parteneri

  • București Business
  • Constanța Business
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII
Follow US
© 2025 ConstrucțiiSmart. Toate drepturile rezervate..
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?