Nou drum către Poiana Brașov? Administrația brașoveană dorește construirea unei noi căi de acces către una dintre cele mai frumoase stațiuni montane din romîânia și nu numai. Drumul va avea punct de plecare din Bartolomeu și ar presupune o investiție de 100 de milioane de lei și afectarea a 4,6 ha de fond forestier. Edilii organizează o dezbatere publică pe această temă și pe cele două variante de traseu.
Proiectul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru drumul de legătură strada Cărămidăriei – drumul spre Poiana Brașov, drum care are rolul de a asigura o alternativă de acces spre Poiana Brașov la str. Livada Poștei – Calea Poienii, a ajuns în etapa de demarare a studiului de impact de mediu. Acest studiu trebuie elaborat, în urma deciziei Agenției de Protecție a Mediului, deoarece traseul străzii se desfășoară în mare parte prin pădure, iar lucrările afectează aproximativ 4,6 ha din fondul forestier. Valoarea estimată a lucrărilor pentru realizare acestui drum sunt de aproximativ 100 milioane de lei.
PĂREREA BRAȘOVENILOR CONTEAZĂ: Având în vedere impactul pe care acest drum îl va avea asupra pădurii din zona Stejăriș, valoarea ridicată a investiției, Municipalitatea a luat decizia de a consulta cetățenii și în această etapă. Astfel, în 17 februarie, începând cu ora 18.00 va avea loc o întâlnire publică în care proiectantul va prezenta stadiul proiectului, iar cetățenii vor avea posibilitatea să își spună punctul de vedere cu privire la oportunitatea acestui proiect.
ATENȚIE: Pentru a participa la această întâlnire puteți accesa link-ul: https://www.brasovcity.ro/ro/dezbateri_publice
***ACTUALIZARE SF DRUM DE LEGATURA
STRADA CARAMIDARIEI – STRADA POIENII
BENEFICIAR: MUNICIPIUL BRASOV
PROIECTANT: S.C. PRINFO S.R.L.
Drumul de legatura
Traseul drumului este amplasat in intravilanul municipiului Brasov, in partea central-vestica a acestuia si face legatura intre cartierul Bartolomeu si km 3+000 al drumului national DN1E/ Drumul Poienii/str. Stejeris.
Solutiile de realizare a drumului de legatura au fost analizate in patru variante, doua variante de trase, cu doua subvariante de alcatuire a profilului transversal, dupa cum urmeaza:
- prima varianta de traseu – se desprinde spre deapta, de la intersectia cu strada Amurgului si urmeaza traseul drumului existent (drumul de acces la cariera de piatra) dupa care intra in padure si continua pana la intersectia cu Drumul Poienii;
- a doua varianta de traseu – se desprinde sprestanga, de la intersectia cu strada Amurgului si intra in padure dupa aproximativ 60 m, dupa care continua pana la intersectia cu Drumul Poienii.
Traseele celor doua variante se suprapun incepand de la jumatatea lungimii acestora, pana la intersectia cu Drumul Poienii.
Variantele de alcatuire a profilului transversal sunt urmatoarele:
- prima varianta – cu profil de drum (STAS 2900), conform studiului de fezabilitate anterior:
- latime parte carosabila 2×3.50m;
- latime acostamente: 2×1.00m, din care,
- acostamente consolidate 2×0,50m;
- latime platforma drum 9,00m.
- a doua varianta – cu profil de strada (STAS 10144/1), conform temei de proiectare:
- latime parte carosabila 2×3.50m;
- latime acostamente: 2×0.75m, din care,
- acostamente consolidate 2×0,50m;
- latime platforma drum 8,50m;
- rigole bilaterale 2×1,00m;
- zone verzi bilaterale 2×1,50m;
- trotuare bilaterale 2×1,00m;
- piste de biciclete dus-intors 1×2,00m
Din analiza celor doua variante de traseu, solutia recomandata si acceptata de beneficiar este cea din varianta I datorita urmatoarelor avantaje:
- traseul drumului este mai scurt;
- necesita scoaterea unei suprafete mai mici din fondul forestier al municipiului Brasov;
- numarul traversarilor cursurilor de apa este mai mic;
- volumul lucrarilor de terasamente este mai redus;
- lungimea si volumul lucrarilor de consolidare a terasamentelor sunt mai reduse;
- costuri de executie mai mici;
Din analiza celor doua variante de alcatuire a profilului transversal, solutia recomandata si acceptata de beneficiar este cea din varianta I, datorita urmatoarelor avantaje:
- drumul are latimea platformei mai mica decat cel din varianta II si implicit ocupa o suprafata mai mica de teren;
- se adapteaza mult mai bine la configuratia terenului si implica volume de terasamente inferioare;
- lucrarile de consolidare a terasamentelor sunt mult mai mici, fata de cea de-a doua varianta;
- nu sunt necesare lucrari de drenare a terasamentelor, datorita permeabilitatii spatiilor verzi;
- costuri inferioare si timp de executie mai scazut.
Drumul de acces la rezervorul de apa de pe Warthe
Au foat studiate doua variante:
- prima varianta, in lungime de 350m se desprinde spre dreapta din DN1E la km 2+450 (cota 703.80m) si ocoleste de la est la vest proprietatea, pana la zona rezervorului. Aceasta varianta nu este fezabila datorita diferentei de nivel mari si a declivitatii longitudinale mult peste limitele maxime admise;
- a doua varianta, in lungime de 224m se desprinde spre dreapta din DN1E la km 2+662 (cota 705,83) si ocoleste de la vest la est proprietatea, pana in zona rezervorului.
Referitor la drumul de acces la rezervor s-a optat pentru cea de-a doua varianta datorita accesibilitatii terenului, lungimii mai mici a traseului si a suprafetei mai mici ocupata de zona drumului.
Costurile estimate pentru realizarea obiectivului de investitii:
fara TVA cu TVA inclus
Valoare totala 118.417.983,59 140.677.130,40
Valoare C+M 86.804.315,11 103.297.134,99
Durata totala de executie a lucrarilor, decurgand de la data semnarii contractului si a emiterii ordinului de incepere a lucrarilor pana la receptia la incheierea procedurii de receptie a lucrarilor este de 36 luni.