Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constructii SMARTConstructii SMARTConstructii SMART
  • Acasa
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Search
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reading: Arata FABULOS: Gara Suceava… In comparatie cu ce ne-am obisnuit sa vedem prin garile tarii, scarbiti, in ultimele decenii
Share
Sign In
Notification Show More
Font ResizerAa
Constructii SMARTConstructii SMART
Font ResizerAa
Search
  • Acasa
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Dezvoltare urbanaInfrastructura

Arata FABULOS: Gara Suceava… In comparatie cu ce ne-am obisnuit sa vedem prin garile tarii, scarbiti, in ultimele decenii

Last updated: martie 25, 2022 2:56 pm
Smart Constructii
Share
5 Min Read
SHARE

Arată fabulos. Minunată și…minunat întreținută, dovadă că atunci cînd vrei, POȚI! Și poți face BINE pentru acum și… pentru generații, pentru istoriapoveștilor călătoriilor din România…

Gara Suceava, cunoscută și sub denumirea de Gara Burdujeni, este o gară de cale ferată din municipiul Suceava (România), care a fost construită în perioada 1892-1902 în cartierul Burdujeni (pe atunci localitate de frontieră între România și Austro-Ungaria, făcând parte din jud. Botoșani iar astăzi cartier al Sucevei). Între anii 1902-1918 Gara Burdujeni a fost gară de frontieră românească. Obiectivul se află pe Strada Nicolae Iorga nr. 7.

Gara Suceava-Burdujeni a fost inclusă în Lista monumentelor istorice din județul Suceava, elaborată în anul 2004, având codul de clasificare SV-II-m-B-05470. În această listă apare eronat anul 1869 ca an al construcției.

File de istorie

La 28 octombrie 1869 a fost inaugurată și pusă în exploatare linia de cale ferată Cernăuți-Ițcani, în lungime de 89 km și care avea ca stație terminus satul Ițcani (localitate de frontieră între Austro-Ungaria și Regatul României). Prin această cale ferată, orașul Suceava a fost legat de alte centre importante din Bucovina.

O lună și jumătate mai târziu, la 25 decembrie 1869, a fost deschis traseul feroviar Suceava-Roman. Granița austro-română era situată între Gara Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) și Burdujeni (azi Gara Suceava). În prezent Ițcani și Burdujeni sunt cartiere ale municipiului Suceava.

Deoarece satul Ițcani era localitate de frontieră pe teritoriul Austro-Ungariei, funcționa aici un pichet de grăniceri și un punct vamal. Administrația căilor ferate austriece a construit aici o gară destul de grandioasă, la acea vreme, tocmai pentru a fi o carte de vizită a Austro-Ungariei. Edificiul Gării Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) a fost ridicat, în stilul neogotic al gărilor din Europa Centrală, de doi antreprenori austrieci C. Gall și F. Ronchetti[3], constructorii căii ferate Roman – Burdujeni – Ițcani – Cernăuți, și a fost dat în exploatare în anul 1871.

Gara Burdujeni la începutul secolului al XX-lea

La început, la Burdujeni exista numai o simplă haltă pe locul unde se găsea cantonul C.F.R. nr. 283 (fost nr. 2) servind doar pentru urcarea și coborârea călătorilor din comuna Burdujeni. Ulterior, halta Burdujeni și-a mutat sediul într-o clădire mai spațioasă, care s-a aflat pe locul unde sunt astăzi birourile Atelierului CFR.

Din anul 1881 și până în anul 1902, Guvernul Regatului României a închiriat de la guvernul austriac jumătate din stația Ițcani, pentru a o folosi drept gară și vamă românească la vechea frontieră.

Lucrările pentru construcția gării Burdujeni au început în anul 1892 pe un teren pus la dispoziție din moșia Burdujeni, în lunca râului Suceava.[4] Terenul era mlăștinos și a trebuit desecat cu pompe, iar apele au fost captate în drenuri subterane și dirijate spre râul Suceava. Gropile formate au fost acoperite cu pământ și prundiș în cantități mari, iar pentru asigurarea unui fundament mai solid s-au așezat una lângă alta grinzi de stejar de mărimea unui copac. Lucrările au fost executate de societatea particulară italiană Celesti Construttirice Edilitates Ceretti e Tanfani din orașul Milano după un proiect similar cu cel al gării din orașul elvețian Fribourg. Atunci au fost construite etajul superior și cele două pavilioane laterale. Construirea clădirii a fost terminată în 1898, dar copertina peronului principal și alte instalații auxiliare au fost finalizate abia în 1902.

Lângă Gara Burdujeni a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Moldovei. În jurul gării s-au construit locuințe ale personalului feroviar care se ocupa de întreținerea căii ferate. Până în anul 1918 în clădirea gării a existat un oficiu vamal și unul poștal.

Fotografii realizate de bunul nostru prieten Louis Guermond.

You Might Also Like

Ce avem noi aici? Un… MUZEU DE ARTA!

Primul aeroport din Romania realizat de la zero in ultimii 50 de ani „prinde radacini” la Brasov. S-au executat, deja, lucrari in valoare de 311.102.500 lei

Prima autogara publica ultramoderna construita dupa Revolutie, prinde contur la Targoviste

EVENIMENT: Cumva, se… „rescrie” o pagina de istorie- RESTAURAREA Podului Graniceresc din comuna George Cosbuc

Demareaza proiectul de dezvoltare a Aeroportului Oradea

Share This Article
Facebook Copy Link Print
Previous Article Baile NEPTUN de la Herculane, pe lista „Celor mai in pericol 7 situri” din Europa
Next Article Terminal nou pentru pasageri la Aeroportul din Timisoara

Suntem prezenți

235.3kFollowersLike
11.6kFollowersPin
136kSubscribersSubscribe
2kFollowersFollow
4.4kFollowersFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Cele mai noi

nZEB Expo 2025, cel mai mare eveniment dedicat construcțiilor eficiente energetic din România
Eficienta energetica-Mediu
mai 19, 2025
4 modele de paturi care îți pot oferi un somn profund!
Advertoriale
mai 19, 2025
Cum să construiești și să amenajezi spații ideale pentru ceremonii de absolvire
Advertoriale
mai 15, 2025
De ce este esențial un sistem de irigații eficient pentru sănătatea gazonului?
Advertoriale
mai 15, 2025

S-ar putea să-ți placă și

Arhitectura / CadastruDezvoltare urbanaSpecial

Stiute si nestiute despre Imparatul Romanilor- cel mai vechi hotel de pe teritoriul actual al Romaniei

februarie 20, 2022
Arhitectura / CadastruDezvoltare urbana

Proprietarul acestei cladiri de poveste din Bucuresti, premiat de Regele Carol I, tocmai pentru frumusetea constructiei…

februarie 22, 2022
Dezvoltare urbanaInfrastructura

Piste de bicliclete prin PNRR, in mai multe zone din judetul Iasi

octombrie 1, 2022
Dezvoltare urbana

Universitatea din Bucuresti cumpara, cu 6,45 milioane de euro, un imobil cu o istorie de 160 de ani

decembrie 9, 2021

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Parteneri

  • București Business
  • Constanța Business
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII
Follow US
© 2025 ConstrucțiiSmart. Toate drepturile rezervate..
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?