
Schimbarea bruscă a mediului de lucru pe care am experimentat-o la începutul anului 2020 a făcut să înțelegem cât de important este că locuința personală să fie un spațiu cât mai confortabil și plăcut. Odată cu trecerea la telemunca ai realizat că pentru nesfârșitele ședințe cu echipa oferi acces liber la o mică părticică din ține, care dezvăluie cum este modul tău de viață atunci când te afli acasă cu familia. Drept urmare, living-ul a devenit nu numai un spațiu de recreație, dar și un spațiu în care trebuie să fii productiv astfel încât să îți îndeplinești atribuțiile de la job indiferent că este de programator, content writing, copywriting, job în creativitate sau influencing sau om de vânzări online.
Această trecere la muncă de acasă nu a fost chiar ușoară pentru multe persoane deoarece au intervenit în numeroase cazuri dificultăți în ceea ce privește amenajarea unui spațiu de lucru. Mai ales în situația în care living-ul are cel mult o măsuță de cafea și singurul birou este cel din camera copiilor pentru teme, a intervenit necesitatea de a investi în piese de mobilier și să se regândească întreg spațiul. Atunci când lucrezi de acasă este important să ai un spațiu bine delimitat pentru muncă pentru a fi cât mai productiv. Dacă ai o camera pe care o poți transformă cu ușurință în birou atunci este mai bine să faci acest lucru. Dar, atunci când nu ai astfel de condiții atunci este important să creezi un spațiu în care să existe confort dar în același timp să fie încurajată productivitatea.
Chiar dacă living-ul tău este utilizat de toți membrii familiei este important să delimitezi un spațiu care să fie destinat doar pentru muncă. Cu siguranță nu îți doreșți că după muncă să citești o carte într-un loc în care cu nu foarte mult timp în urmă răspundeai pe mail șefului tău legat de comenzile care au mai fost pe parcursul zilei sau ai fost în ședința cu echipa.
Partea cea mai bună, atunci când trebuie să amenajezi un spațiu pentru a lucra de acasă este aceea că poți să pui în practică orice idei astfel încât să fie cât mai mult confort și să fie încurajată productivitatea. Iată care sunt principalele aspecte de care trebuie să ții cont pentru a configura living-ul astfel încât să întrunească toate condițiile pentru a fi și spațiu de lucru dar și de relaxare:
Alegerea pieselor principale
Evident, pentru a putea fi productiv și să fie un spațiu de lucru în adevăratul sens al cuvântului, ai nevoie de un birou și un scaun de birou. Există o mulțime de modele de mobilier de birou pentru acasă și, pe cât posibil alege un stil care să fie în ton cu restul living-ului tău. Dacă toată casă ta este modernă, atunci alege un birou în stil minimalist, eventual unul din metal. Pe de altă parte, dacă ai preferat să adopți un stil clasic pentru living atunci alege un birou din lemn masiv cu linii clasice.
Cea mai importantă recomandare pe care ți-o putem oferi este să nu faci rabat la calitatea scaunului de birou deoarece pe el vei stă minim opt ore pe zi. Alege un scaun ergonomic și confortabil pentru a evita durerile de spate, probleme ale coloanei sau alte afecțiuni care ar putea să îți strice bună dispoziție. Dacă vrei să cheltui cât mai puțîn atunci poți face economie la decorațiuni.
Lumina din biroul tău de acasă
Pentru a putea lucra în condiții bune nu te baza doar pe corpul de iluminat principal din living ci adaugă pe biroul tău și o lampa. De asemenea, trebuie să ții cont că nu vei avea nevoie de lumina artificială pe tot parcursul zilei, așadar, alege un colț cât mai luminos în care razele soarelui pătrund prin ferestre cu generozitate. Laptop-ul sau monitorul calculatorului trebuie să fie orientate cu spatele la fereastră pentru că lumina să nu bată direct în ele. O fereastră este cea mai de efect decorațiune pentru biroul tău de acasă. De asemenea, dacă este prea multă lumina atunci cel mai bine este să alegi niște draperii drăguțe care să te ajute să vezi cât mai clar ecranul atunci când ești în conferință pe Zoom.
Creează spații de depozitare pentru lucrurile importante
Cu siguranță vei avea multe dosare și elemente de birotică pe care vei avea nevoie să le folosești în timpul orelor de lucru. În plus, nu ai dori că pe cele mai importante contracte cu clienții să se regăsească desenele celor mici. Fii cât mai organizat și vei vedea că atunci când ai o conferință pe Zoom nu vei mai fi nevoit să faci pauză doar pentru a le adună din tot living-ul. Poți alege etajere, biblioteci, comode cu sertare, care nu ocupă foarte mult spațiu. Chiar poți amenaja în continuarea biroului tău un spațiu care să fie rezervat strict pentru depozitare.
Nu uită de importantă culorilor și decorațiunilor
Indiferent dacă este vorba despre spațiul de lucru sau despre living-ul tău, este important să îți creezi un loc în care să îți facă plăcere să îți petreci timpul. Culorile potrivite te pot ajută să ai parte de un spațiu plăcut și confortabil.
Fiecare culoare are o semnificație și ajută la stimularea productivității, creativității sau a bunei dispoziții. De asemenea, în spațiul în care îți desfășori activitatea nu trebuie să lipsească decorațiunile. Folosește tipuri de decorațiuni care să fie în ton cu amenajarea spațiului și vei vedea că atunci când ai o conferință online nu îți vei mai face probleme în ceea ce privește aspectul locuinței tale.
Articol scris pentru iXpr