
Pe lângă faptul că este diferită de majoritatea celorlalte industrii și nișe, dezvoltarea unei afaceri de succes în domeniul construcțiilor, indiferent de amploare, necesită o varietate de lucrări. Este o listă lungă care cuprinde proceduri judiciare, completarea documentației necesare, supravegherea unui număr mare de angajați și, în același timp, gestionarea achiziționării de materii prime cu prețuri care variază mereu, vânzări și negocieri de construcții și potențial, crearea de întreprinderi. Sunt lucruri dificil de menținut și supravegheat care nu prea mai lasă timp strategiilor de marketing, atât de necesare, să fie planificate și implementate în mod corespunzător.
De aceea, identificarea unor strategii de marketing eficiente care să te ajute să-ți extinzi afacerea din domeniul construcțiilor, să te promovezi și să devii o alegere dominantă printre clienții acestei industrii, te-ar putea ajuta să ai mai mult succes. Înscrierea firmei tale pe o platformă pentru firme de construcții ar putea simplifica procesul de stabilire a strategiilor de promovare.
De ce să alegi o platformă pentru firme de construcții?
O platformă pentru firme de construcții poate fi o sursă de clienți noi pentru tine. În plus, salvezi timp și bani cu identificarea acestora, ai acces la datele de contact ale celor interesați, primești cereri de ofertă și comunici direct cu potențialii clienți.
Practic, o platformă construcții îți poate pune la dispoziție următoarele funcționalități:
- Bază de date a profesioniștilor în construcții, cu motor de căutare – prin intermediul căreia persoanele fizice interesate pot identifica și contacta ușor arhitecți, firme de construcții sau alți profesioniști care execută servicii în domeniul construcțiilor.
- Program de promoții – prin care persoanele fizice care urmează să construiască pot economisi bani la achiziția materialelor de construcție.
Înscrierea profesioniștilor pe o platformă construcții cum este de exemplu Building Companion este gratuită și se face rapid, prin completarea unor date despre companie într-un formular, prin care îți construiești profilul companiei prezentând serviciile oferite și zona geografică în care le prestezi. Clienții care caută servicii compatibile cu cele oferite de compania ta îți identifică profilul și iți trimit cereri de ofertă.
Strategii pentru atragerea de clienți noi pentru firme de construcții
Este nevoie de mult efort și timp pentru a face funcțională o companie de construcții. Dar după obținerea succesului, cea mai dificilă parte este să-l păstrezi. Dacă ești nou în industrie, găsirea de clienți și obținerea primelor proiecte de construcții poate fi dificilă, deoarece compania ta nu are încă suficientă reputație.
Strategiile pentru atragerea de cliențifolosite de platformele pentru firme de construcții te vor ajuta să atragi și să păstrezi clienții. Vizibilitatea online îți poate stimula afacerea peste noapte, vei atrage mai mulți clienți și poți face asta extinzându-te cu ajutorul marketingului pe rețelele sociale.
1. Optimizează relațiile cu clienții
Funcționalitățile oferite de o platformă pentru firme de construcții, prin baza sa de date, îi vor furniza acesteia capacitatea de a organiza și gestiona eficient datele clienților. Păstrarea tuturor datelor legate de clienți sub o singură umbrelă, asigură că informațiile cruciale sunt ușor accesibile și bine organizate.
De la detaliile de contact la preferințele proiectului, istoricul comunicațiilor și orice cerințe specifice, gestionarea datelor este simplificată facilitând satisfacerea eficientă a nevoilor individuale ale clienților.
2. Optimizează managementul echipei
Pentru că poți accesa și actualiza detaliile proiectului, termenele și bugetele fără probleme printr-un sistem centralizat, vei simplifica managementul echipei și execuția proiectelor, asigurând operațiuni fără probleme și rezultate de top. Ca urmare, reputația companiei tale ca furnizor de servicii de construcții de încredere și profesionist este solidificată, făcând firma ta de construcții și mai atrăgătoare pentru potențialii clienți.
3. Dezvoltă o prezență online activă
În lumea modernă și digitală de astăzi, o prezență online puternică nu este opțională, ci necesară. O platformă de construcții care să îți prezinte portofoliul, punctele forte de bază și informațiile de contact accesibile este esențială. Aceasta îți asigură totodată prezența pe platformele de socializare, ajutându-te să ajungi astfel la un public mai larg, să interacționezi cu potențialii clienți și să prezinți încredere.
Când faci parte din industria construcțiilor, prezența online ar trebui să se prezinte ca o vitrină digitală, oferind o afișare cuprinzătoare a proiectelor finalizate, subliniind punctele unice de vânzare și oferind informații ușor accesibile pentru ca potențialii clienți să le găsească. Cu toate acestea, simpla deținere a unui site web nu mai este suficientă pentru a stabili o identitate online. Implicarea pe platformele populare de socializare este vitală pentru a extinde acoperirea către un public mai larg, iar o platformă pentru firme de construcții poate face asta în locul tău.
Building Companion este platforma care conectează profesioniștii în construcții cu persoanele care vor să construiască o casă. Clienții care caută servicii compatibile cu cele oferite de compania ta îți identifică profilul în Building Companion și îți trimit cereri de ofertă.
4. Relaționează și dezvoltă relații cu comunități de profesioniști
Crearea de rețele în industria construcțiilor poate fi un instrument de neegalat pentru succes, deschizând calea pentru recomandări, parteneriate și proiecte de colaborare cu alți antreprenori. O platformă pentru firme de construcții te poate ajuta să faci parte din una din cele mai importante comunități de profesioniști în construcții.
În același timp, vei putea avea acces la secțiuni speciale de conținut informativ pentru profesioniști și la informații trimestriale privind evoluția pieței de construcții.
Oportunitățile de marketing pot fi valorificate prin:
- Întâlniri din industrie – Evenimentele din industrie oferă o platformă rară pentru a interacționa cu colegii profesioniști din industria construcțiilor. Aceste întâlniri creează un spațiu pentru a face schimb de povești, idei și pentru a crea conexiuni substanțiale.
- Asociații de afaceri locale – Alăturarea grupurilor de afaceri locale prezintă o oportunitate excelentă de a întâlni persoane care joacă roluri vitale în industria construcțiilor. Aceste asociații de firme de construcții găzduiesc întâlniri, ateliere și evenimente, oferind oportunități de a se amesteca cu o mulțime mixtă. Crearea de conexiuni în cadrul acestor cercuri poate debloca oportunități de creștere a afacerii.
- Comunități digitale – Participarea activă la grupuri digitale îți poate prezenta o rețea globală de profesioniști din industrie, ceea ce poate duce la conexiuni valoroase și perspective noi.
5. Adoptă o strategie de marketing detaliată
Spațiul digital evoluează rapid. Devine din ce în ce mai complex pe zi ce trece și face din ce în ce mai dificil să nu rămâi în tendințe. După ce îți construiești prezența online și îți stabilești imaginea de brand online, urmează să o faci vizibilă pentru toți potențialii clienți din construcții. Atunci intră în joc marketingul. Lăsând la o parte canalele tradiționale de marketing, folosind internetul poți găsi mulți clienți noi.
- Primul și cel mai important lucru de care ai nevoie pentru marketingul online al companiei este un design și experiență de site web competent. Acest lucru te va ajuta nu numai la vânzarea și negocierea construcțiilor, ci și la obținerea unei poziții favorabile în mintea clientului.
- Una din principalele strategii pentru a-ți asigura vizibilitatea este optimizarea SEO pentru motoarele de căutare. Este una dintre principalele modalități de a vă asigura vizibilitatea pe SERP (Search Engine Result Pages), ajutând la creșterea traficului organic al site-ului. Normal, un instrument de management al proiectelor pentru firme de construcții are toate seturile de instrumente necesare pentru a te ajuta să gestionezi proiectele de construcții în mod eficient și eficient.
- Publicitatea cu plata per click (PPC) este o metodă foarte bună de promovare pentru firme de construcții, deoarece te ajută să obții vizibilitate rapid. Platformele precum Google Ads sau Meta Ads îți permit să vizezi anumite categorii demografice, asigurându-te că anunțurile firmei tale sunt văzute de potențialii clienți care caută activ servicii de construcții.
- Dezvoltă o campanie de marketing prin e-mail și SMS. Newsletterele periodice cu sfaturi și ofertele pe care firma ta de construcții le oferă te ajută să păstrezi afacerea în mintea clienților potențiali și deja existenți. Prin trimiterea de e-mailuri personalizate, îți poți prezenta proiectele, poți împărtăși informații despre companie și noutăți din industria construcțiilor. Totodată, marketingul prin SMS este, în multe cazuri, o soluție mai eficientă. Mesajele SMS au o rată de deschidere mai mare, în timp ce e-mailurile se pot pierde uneori în căsuța de e-mail sau pot fi îngropate pentru totdeauna în folderul Spam.
Cu dedicare și abordarea corectă, multe firme de construcții și-au transformat afacerea într-o întreprindere înfloritoare care iese în evidență pe piață. Dacă dorești să fii bine poziționat pentru a-ți dezvolta afacerea și pentru a-ți stabili o reputație solidă în industrie, ia în considerare înscrierea în platforma pentru firme de construcții Building Companion. Avantajul principal când faci parte dintr-o comunitate este acela că primești acreditarea că ești demn de încredere, ești vizibil și te poți promova, comunici direct cu potențialii clienți și beneficiezi de un canal de comunicare eficient.
Ești un constructor de case profesionist? Înscrie-te în platforma Building Companion și conectează-te cu un număr nelimitat de clienți.