Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constructii SMARTConstructii SMARTConstructii SMART
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Search
  • Despre
  • Contact
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reading: Arata FABULOS: Gara Suceava… In comparatie cu ce ne-am obisnuit sa vedem prin garile tarii, scarbiti, in ultimele decenii
Share
Sign In
Notification Show More
Font ResizerAa
Constructii SMARTConstructii SMART
Font ResizerAa
Search
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Despre
  • Contact
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Prima pagină » Arata FABULOS: Gara Suceava… In comparatie cu ce ne-am obisnuit sa vedem prin garile tarii, scarbiti, in ultimele decenii
Dezvoltare urbanaInfrastructura

Arata FABULOS: Gara Suceava… In comparatie cu ce ne-am obisnuit sa vedem prin garile tarii, scarbiti, in ultimele decenii

Last updated: martie 25, 2022 2:56 pm
Smart Constructii
Share
5 Min Read
SHARE

Arată fabulos. Minunată și…minunat întreținută, dovadă că atunci cînd vrei, POȚI! Și poți face BINE pentru acum și… pentru generații, pentru istoriapoveștilor călătoriilor din România…

Gara Suceava, cunoscută și sub denumirea de Gara Burdujeni, este o gară de cale ferată din municipiul Suceava (România), care a fost construită în perioada 1892-1902 în cartierul Burdujeni (pe atunci localitate de frontieră între România și Austro-Ungaria, făcând parte din jud. Botoșani iar astăzi cartier al Sucevei). Între anii 1902-1918 Gara Burdujeni a fost gară de frontieră românească. Obiectivul se află pe Strada Nicolae Iorga nr. 7.

Gara Suceava-Burdujeni a fost inclusă în Lista monumentelor istorice din județul Suceava, elaborată în anul 2004, având codul de clasificare SV-II-m-B-05470. În această listă apare eronat anul 1869 ca an al construcției.

File de istorie

La 28 octombrie 1869 a fost inaugurată și pusă în exploatare linia de cale ferată Cernăuți-Ițcani, în lungime de 89 km și care avea ca stație terminus satul Ițcani (localitate de frontieră între Austro-Ungaria și Regatul României). Prin această cale ferată, orașul Suceava a fost legat de alte centre importante din Bucovina.

O lună și jumătate mai târziu, la 25 decembrie 1869, a fost deschis traseul feroviar Suceava-Roman. Granița austro-română era situată între Gara Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) și Burdujeni (azi Gara Suceava). În prezent Ițcani și Burdujeni sunt cartiere ale municipiului Suceava.

Deoarece satul Ițcani era localitate de frontieră pe teritoriul Austro-Ungariei, funcționa aici un pichet de grăniceri și un punct vamal. Administrația căilor ferate austriece a construit aici o gară destul de grandioasă, la acea vreme, tocmai pentru a fi o carte de vizită a Austro-Ungariei. Edificiul Gării Ițcani (astăzi Gara Suceava Nord) a fost ridicat, în stilul neogotic al gărilor din Europa Centrală, de doi antreprenori austrieci C. Gall și F. Ronchetti[3], constructorii căii ferate Roman – Burdujeni – Ițcani – Cernăuți, și a fost dat în exploatare în anul 1871.

Gara Burdujeni la începutul secolului al XX-lea

La început, la Burdujeni exista numai o simplă haltă pe locul unde se găsea cantonul C.F.R. nr. 283 (fost nr. 2) servind doar pentru urcarea și coborârea călătorilor din comuna Burdujeni. Ulterior, halta Burdujeni și-a mutat sediul într-o clădire mai spațioasă, care s-a aflat pe locul unde sunt astăzi birourile Atelierului CFR.

Din anul 1881 și până în anul 1902, Guvernul Regatului României a închiriat de la guvernul austriac jumătate din stația Ițcani, pentru a o folosi drept gară și vamă românească la vechea frontieră.

Lucrările pentru construcția gării Burdujeni au început în anul 1892 pe un teren pus la dispoziție din moșia Burdujeni, în lunca râului Suceava.[4] Terenul era mlăștinos și a trebuit desecat cu pompe, iar apele au fost captate în drenuri subterane și dirijate spre râul Suceava. Gropile formate au fost acoperite cu pământ și prundiș în cantități mari, iar pentru asigurarea unui fundament mai solid s-au așezat una lângă alta grinzi de stejar de mărimea unui copac. Lucrările au fost executate de societatea particulară italiană Celesti Construttirice Edilitates Ceretti e Tanfani din orașul Milano după un proiect similar cu cel al gării din orașul elvețian Fribourg. Atunci au fost construite etajul superior și cele două pavilioane laterale. Construirea clădirii a fost terminată în 1898, dar copertina peronului principal și alte instalații auxiliare au fost finalizate abia în 1902.

Lângă Gara Burdujeni a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Moldovei. În jurul gării s-au construit locuințe ale personalului feroviar care se ocupa de întreținerea căii ferate. Până în anul 1918 în clădirea gării a existat un oficiu vamal și unul poștal.

Fotografii realizate de bunul nostru prieten Louis Guermond.

You Might Also Like

Reghinul are, de-acum, un cinematograf (ca) NOU, reabilitat si modernizat, de ti-e mai mare dragul! Cat a costat totul?

Explozia preturilor materiilor prime si materialelor pune in pericol proiectele de infrastructura, piata de constructii si cresterea economica a Romaniei. Solutiile ARCA

51,5 milioane lei pentru 7 aeroporturi din Romania, printr-o schema de ajutor de stat

Certificat de urbanism pentru „Drumul Expres Bacau – Piatra-Neamt“

Gara din ARAD, o poveste ce intrece veacurile

Share This Article
Facebook Copy Link Print
Previous Article Baile NEPTUN de la Herculane, pe lista „Celor mai in pericol 7 situri” din Europa
Next Article Terminal nou pentru pasageri la Aeroportul din Timisoara

Suntem prezenți

235.3kFollowersLike
136kSubscribersSubscribe
- Advertisement -
Ad imageAd image

Cele mai noi

Colegiul „Grigore Moisil” din Sectorul 6 va fi… RECONSTRUIT! Afla ce efort financiar este necesar!
Infrastructura
noiembrie 10, 2025
travertine decosti
Travertino în design de interior – tips and tricks pentru cum să evidențiezi un perete de accent
Advertoriale
noiembrie 10, 2025
Afis FITT Muntenia
FITT-Muntenia 2025 – Festivalul de Inovare și Transfer Tehnologic, la Târgoviște
Eveniment
noiembrie 9, 2025
fierul
Fierul si fierul forjat: o istorie uriasa!
Uncategorized
noiembrie 8, 2025
475282255 578324088372165 3280974607955694481 n 400x400

S-ar putea să-ți placă și

Infrastructura

A fost semnat contractul de finantare pentru proiectul de Dezvoltare a Aeroportului International Iasi!

mai 11, 2022
Arhitectura / CadastruDezvoltare urbana

PATRIMONIU: Casele cu geamlac- marca identitara a Campulungului

octombrie 18, 2023
Dezvoltare urbana

Investitie de 50 milioane euro: Baia Mare va avea doua parcuri industriale si unul tehnologic

iunie 25, 2021
Dezvoltare urbanaInfrastructura

Vesti bune pentru iubitorii sportului si suporterii CS Dinamo Bucuresti

martie 21, 2024

Pe constructiismart.ro găsiți cele mai noi informații din domeniul construcțiilor, acoperind categorii precum investiții, infrastructură, dezvoltări imobiliare, tehnologii inovatoare, prietenoase cu mediul și legislație de specialitate.

Parteneri

  • București Business
  • Constanța Business
  • Ardeal Business
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Gold Travel
  • Iași Business
  • Reușita
  • AGENȚII
Follow US
© 2025 ConstrucțiiSmart. Toate drepturile rezervate.
  • Despre
  • Contact
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?