Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constructii SMARTConstructii SMARTConstructii SMART
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Search
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reading: Podul ivit dintr-o… poveste de Dragoste, in inima celui mai important nod de cale ferata din tara. Ce simbolistica, ce „poezie” a trairilor si… o constructie emblematica
Share
Sign In
Notification Show More
Font ResizerAa
Constructii SMARTConstructii SMART
Font ResizerAa
Search
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Prima pagină » Podul ivit dintr-o… poveste de Dragoste, in inima celui mai important nod de cale ferata din tara. Ce simbolistica, ce „poezie” a trairilor si… o constructie emblematica
Dezvoltare urbanaInfrastructuraSpecial

Podul ivit dintr-o… poveste de Dragoste, in inima celui mai important nod de cale ferata din tara. Ce simbolistica, ce „poezie” a trairilor si… o constructie emblematica

Last updated: ianuarie 23, 2022 1:03 pm
Smart Constructii
Share
4 Min Read
SHARE

S-a… născut dintr-o poveste de dragoste: Podul Grant! Este povestea de dragoste dintre un foarte tânăr scoțian și o fată din neamul Goleștilor.

Effingham Grant, în vârstă de doar 16 ani, ajunge în Valahia ca secretar al consulului britanic. Aici o cunoaște pe Zoe Racoviță, nepoata lui Dinicu Golescu, de care se îndrăgostește lulea, se căsătoresc și fac nici mai mulți, nici mai puțini decât 16 copii, naturalizați români prin decizia Senatului.

Tinerii moștenesc Palatul Belvedere și la vârsta de 34 de ani, Effingham Grant se lansează în afaceri. Înființează Manufactura de tutun Belvedere, ulterior aceasta devenind Regia Monopolurilor Statului, adică zona Regiei de azi.

Apoi înființează prima crescătorie de orhidee, vezi Strada Orhideelor de azi.

Unul dintre cei 16 copii, Robert Grant, se face inginer și participă la construirea unui pod peste calea ferată, dinspre Calea Griviței spre Calea Crângași. Podul s-a numit Effingham Grant, în onoarea tatălui lui Robert.

A fost o iubire ca-n povești care s-a sfârșit brusc în 1892, când Zoe moare de boală și după numai două saptămâni moare și Effingham, de tristețe și singurătate.

Effingam Grant avea o soră, Mary Grant, care s-a măritat cu C A Rosetti, devenind Maria Rosetti și pe care Rosenthal a pictat-o, chipul ei devenind „România revoluționară” în 1848.

Primul pod, inaugurat în 1909 consta din patru tabliere metalice din oțel pudlat, cu deschiderea de 42 m, cu grinzi cu zăbrele calea jos, de tip Schwedler, care au fost recuperate de la podul peste râul Putna Seacă, de pe linia Buzău-Mprășești, când acestea au fost înlocuite cu altele din oțel. Ulterior, când au fost construite cele două linii de acces în depoul București Călători, podul Grant a fost lungit cu două deschideri de câte 10 m, din grinzi metalice înglobate în beton.

 În anul 1929, „Atelierele Centrale de Poduri”, întreprindere proprie a Companiei de Căi Ferate din România, specializată în uzinarea și montajul podurilor de cale ferată, a executat lucrări de consolidare a Podului Grant.

* La sfârșitul  anilor ʼ70 și începutul anilor ʼ80, paralel cu acesta a fost construit un nou pod. Noul pod Grant, care trece peste un grup de căi ferate de 136 de metri lățime, a fost construit conform noilor standarde antiseismice stabilite după cutremurul din 1977. A fost aleasă o structură economică constructiv, cu grinzi precomprimate de beton, o tehnologie constructivă avansată, realizată cu resurse românești la întreprinderea Granitul.

 Pasajul principal asigură pe fiecare sens circulația traficului auto pe două benzi și a tramvaiului pe o linie, lățimea totală pentru un sens fiind de 10,50 m cu banda de 1,20 m între ele. În afară de pasajul principal există și 6 pasaje amplasate pe bretelele de legătură cu diversele artere de circulație din zonă. Pasajele de acces din calea Giulești și de coborâre pe calea Giulești asigură circulația vehiculelor pe o bandă în sens unic, având lățimea de 5,50 m. Celelalte pasaje pe bretele asigură circulația rutieră pe două benzi de circulație, câte una pe sens, având o lățime totală de 11,00 m.

foto: ziare.com, Facebook

You Might Also Like

Initiativa de impact pentru binele oradenilor! Ce instalatie apare in municipiu?!

Sase cladiri publice din Oradea vor primi energie prin sisteme fotovoltaice

ASA arata o vila proiectata de arhitectul Henry- baron de Susskind, dupa desenele initiale ale lui B. P. Hasdeu

Retea de canalizare extinsa pe zeci de km la Campulung Muscel

Un cos urias, de veghe vremurilor, in centrul Bucurestilor

TAGGED:dragostepodul grantpoveste
Share This Article
Facebook Copy Link Print
Previous Article Casa HALLER, din Sibiu. Timp de 345 de ani a apartinut aceleiasi familii
Next Article De la Timisoara la Belgrad, pe autostrada! Ministrul roman al Transporturilor se va intalni cu omologul sarb in metropola de pe malurile Begai

Suntem prezenți

235.3kFollowersLike
11.6kFollowersPin
136kSubscribersSubscribe
2kFollowersFollow
4.4kFollowersFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Cele mai noi

Cand vrei, poti: Investitie in patrimoniul istoric al Sibiului –  Primaria a obtinut finantare pentru reabilitarea Turnului Sfatului
Arhitectura / Cadastru
iunie 13, 2025
Caterpillar sărbătorește 100 de ani de inovație 2
Caterpillar sărbătorește 100 de ani de inovație – Bergerat Monnoyeur România vă invită la Zilele Porților Deschise de la Mogoșoaia
Producatori
iunie 12, 2025
17220ead05e0a36e341023e12bb963a3
Ai montat o hală sau un atelier? Iată cum să cureți structuri metalice cu un aparat de spălat cu presiune turbojet
Advertoriale
iunie 12, 2025
Stadiul lucrarilor pe cel mai dificil santier- Sectiunea 3 a Autostrazii Sibiu-Pitesti. Concluzii si cifre
Infrastructura
iunie 12, 2025

S-ar putea să-ți placă și

Arhitectura / CadastruDezvoltare urbana

Oradea a castigat 2 premii, in prim-plan european! E cea mai buna destinatie Art Nouveau!

februarie 10, 2022
Arhitectura / CadastruSpecial

Una dintre cele mai vechi si… pitoresti cladiri din Sinaia isi spune povestea… peste veacuri…

martie 10, 2022
Infrastructura

S-a semnat contractul pentru Centura de Nord a Bucurestiului

mai 15, 2021
Infrastructura

INITIATIVA DEMNA DE APRECIAT: Apa geotermala va contribui la confortul oradenilor!

februarie 14, 2022

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Parteneri

  • București Business
  • Constanța Business
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII
Follow US
© 2025 ConstrucțiiSmart. Toate drepturile rezervate..
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?