Prin utilizarea acestui site, sunteți de acord cu Politică de confidențialitate și Termeni și condiții.
Accept
Constructii SMARTConstructii SMARTConstructii SMART
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Search
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reading: Studiu Reveal Marketing Research si ROCKWOOL: Romanii isi doresc reglementari mai stricte privind siguranta la foc
Share
Sign In
Notification Show More
Font ResizerAa
Constructii SMARTConstructii SMART
Font ResizerAa
Search
  • Acasă
  • Analiza si prognoza
  • Eficienta energetica-Mediu
  • Eveniment
  • Producatori
  • Logistica
  • Management
  • Birouri
  • Legislativ
  • Infrastructura
  • Rezidential
Have an existing account? Sign In
Follow US
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Prima pagină » Studiu Reveal Marketing Research si ROCKWOOL: Romanii isi doresc reglementari mai stricte privind siguranta la foc
Eficienta energetica-MediuProducatori

Studiu Reveal Marketing Research si ROCKWOOL: Romanii isi doresc reglementari mai stricte privind siguranta la foc

Last updated: iulie 18, 2022 8:28 am
Smart Constructii
Share
9 Min Read
SHARE

Eficiența energetică a clădirilor este un subiect pentru care a existat un interes ridicat în ultimii ani, interes care a crescut și mai mult după alocarea de bani europeni pentru programe de reabilitare energetică a clădirilor, dar și pe fondul majorărilor de preț la energie. De asemenea, tema siguranței la foc a construcțiilor a revenit periodic în atenția publică în urma unor incendii cu efecte grave, intens mediatizate.

În acest context Reveal Marketing Research a realizat împreună cu ROCKWOOL un studiu reprezentativ la nivel național pentru a afla care sunt atitudinile și gradul de informare ale românilor față de renovarea locuinței și metodele de prevenție împotriva incendiilor.

  • Trendul de renovare a locuințelor este pe o pantă ascendentă, 8 din 10 români plănuind să își renoveze locuința în următorii 3 ani
  • 71% dintre românii care locuiesc în apartamente și-ar dori să se implice activ în alegerea materialelor folosite la anveloparea blocului, iar 31% ar alege vata minerală bazaltică
  •  Jumătate dintre români nu știu dacă siguranța la foc a locuinței în care trăiesc este reglementată prin lege, dar își doresc reglementări mai stricte privind siguranța la incendii (49%)

Îmbunătățirea condițiilor de locuire este o preocupare pentru majoritatea românilor, 92% declarând că și-au renovat cel puțin o dată actuala locuință

Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research arată că până în prezent renovările locuințelor au vizat cel mai frecvent îmbunătățiri estetice (62%), urmate de înlocuirea ușilor și ferestrelor (45%) și de refacerea/ îmbunătățirea sistemelor de izolație a spațiului de locuit (36%).

Dacă ne referim la comportamentul românilor din ultimul an putem observa că 3 din 10 locuințe au fost renovate, procente semnificativ mai mari înregistrându-se în cazul celor care locuiesc la casă (39%) și a tinerilor sub 30 ani (43%).

Mai mult decât atât, renovarea locuinței se dovedește a fi o prioritate și pentru viitor, 8 din 10 respondenți manifestându-și intenția de a demara lucrări de renovare a proprietăților în maximum 3 ani.

57% dintre românii care locuiesc la casă plănuiesc să-și renoveze locuințele în următorii 3 ani

Principalul beneficiu așteptat al renovării caselor individuale este economisirea banilor prin îmbunătățirea eficienței energetice (44%). Românii de peste 44 de ani (62%) și cei din mediul urban (48%) sunt cei mai interesați de eficiența energetică, pe când tinerii de sub 30 de ani sunt mai preocupați de creșterea siguranței la foc.

Tot din perspectiva românilor care locuiesc la casă, putem observa că 51% declară că o schemă de finanțare din partea statului i-ar impulsiona să renoveze sistemul de izolație a locuinței, în timp ce 24% ar fi influențați de existența unor condiții avantajoase de împrumuturi bancare.

7 din 10 români care locuiesc în apartamente consideră că ar trebui să aibă un cuvânt de spus în alegerea materialelor folosite la anveloparea blocului

Dacă ar putea influența alegerea materialelor folosite la anveloparea blocului în care locuiesc, 1 din 2 români ar alege soluții de termoizolare cu vata minerală (51%).

Jumătate dintre români nu știu dacă siguranța la foc a locuinței în care trăiesc este reglementată prin lege

Nivelul de informare al românilor privind legislația de siguranță la incendiu a locuințelor este unul scăzutavând în vedere că din cei 47% care declară că știau de existența vreunui normativ, doar 12% se autoevaluează ca fiind informați în mare măsură vis-a-vis de acest subiect.

Cu toate acestea, cei mai mulți dintre români menționează că își doresc reglementări mai stricte privind siguranța la foc (49%) și protecția la cutremure (34%) în cazul schimbării normelor în construcții. În rândul tinerilor sub 30 ani, procentul celor care ar prefera înăsprirea legislației privind incendiile în construcții este mai mare (53%).

Dacă ne îndreptăm atenția către măsurile de protecție a locuințelor împotriva incendiilor, observăm că cea mai populară soluție pentru care optează românii este asigurarea locuinței ce acoperă acest risc (41%), urmată de montarea de materiale cu rezistență la foc pe fațadă sau pe pereții interiori ai locuinței (23%).

De asemenea, conform rezultatelor studiului, 26% dintre români admit că nu au luat nicio măsură privind siguranța la foc a locuinței, iar 12% nu știu ce măsuri ar putea lua.

Florin Popescu, Business Unit Director, ROCKWOOL Balkans:

”Rezultatele acestui sondaj independent arată foarte clar o preocupare a tinerilor, viitorilor proprietari de locuințe din România, pentru siguranța la incendiu. Este o schimbare de mentalitate, rezultată din realitatea imediată legată de incendiile din ultimii ani, care au lăsat răni adânci în societatea românească. De asemenea, în contextul PNRR și al renovărilor anunțate, observăm că 7 din 10 români vor să aibă un cuvânt de spus despre materialele utilizate la izolația fațadelor, iar 1 din 2 români ar alege materiale incombustibile. Este un mesaj foarte clar pentru decidenți și pentru administrațiile locale atunci când implementează proiecte cu bani din NextGeneration”.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

“Este evident că românii, care de altfel sunt bine cunoscuți pentru simțul proprietății bine dezvoltat pe care il posedă, au fost și vor continua să fie interesați de renovarea și îmbunătățirea locuințelor lor. Cifrele studiului nostru o confirmă, 8 din 10 cetățeni plănuiesc să demareze lucrări de renovare a proprietăților în următorii 3 ani.

Având în vedere actualul context socio-economic, marcat de scumpiri și o inflație în continuă creștere, putem explica tendința românilor de a se orienta pe viitor către soluții funcționale care să le perrmită imbunătațirea eficienței energetice a locuințelor lor și astfel, să economisească bani și să plătească facturi mai mici”.

***

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Despre ROCKWOOL

ROCKWOOL România SRL este parte a ROCKWOOL Group, oferind sisteme avansate de izolații pentru clădiri. 

ROCKWOOL Group are expertiza necesară pentru abordarea celor mai mari provocări actuale ale dezvoltării sustenabile, de la consumul de energie și poluarea fonică, până la reziliența la foc, deficitul de apă și inundații. Gama produselor ROCKWOOL reflectă diversitatea nevoilor lumii în care trăim, ajutând toate entitățile implicate să reducă propriile emisii de carbon. 

Vata bazaltică este un material versatil și reprezintă baza tuturor diviziilor de business ale ROCKWOOL Group. Cu aproximativ 11,600 de colegi pasionați din 39 de țări, ROCKWOOL este liderul mondial în soluții bazate pe vată bazaltică, de la izolații generale de clădiri până la plafoane acustice, de la sisteme de placări exterioare până la soluții horticole, de la fibre create pentru utilizare industrială până la izolații pentru industria navală și platforme marine. 

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în luna iunie 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, care dețin în proprietate locuința în care stau. Mărimea eșantionului a fost de 830 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.4% la un nivel de încredere de 95%.

*** Aceste date au fost colectate de către Reveal Marketing Research la cererea companiei ROCKWOOL, în vederea măsurării atitudinilor și gradului de informare al românilor.

You Might Also Like

CSR la aniversarea de 30 de ani: Elis Pavaje ajuta invatamantul

Un proiect din România, primul din lume la care s-a folosit o gama inovatoare de betoane

Storytelling despre eficienta energetica si pompe termice (pentru format mobil), la UPG Ploiesti

ORADEA: Finantare prin PNRR pentru reabilitarea termica a 11 sedii de institutii publice. PESTE 30 MILIOANE DE EURO

De cât timp este nevoie pentru instalarea izolației de celuloză?

TAGGED:florin popescurockwwol romaniastudiiu
Share This Article
Facebook Copy Link Print
Previous Article Lucrari de restaurare de amploare la Biserica Neagra
Next Article Alegerea inteligenta in materie de colantare auto (P)

Suntem prezenți

235.3kFollowersLike
11.6kFollowersPin
136kSubscribersSubscribe
2kFollowersFollow
4.4kFollowersFollow
- Advertisement -
Ad imageAd image

Cele mai noi

scule
Unior – Se merită să alegi calitate premium?
Advertoriale
iulie 13, 2025
Constructiismart
Magneți pentru ridicat sarcini în industrie – Ce sunt și unde sunt folosiți?
Advertoriale
iulie 10, 2025
Traseul actualizat al Autostrazii Brasov-Bacau, prezentat adminsitratiei locale
Infrastructura
iulie 9, 2025
pexels mikebirdy 116675
Cum sa alegi o solutie eficienta de inchirieri auto fara garantie
Advertoriale
iulie 9, 2025

S-ar putea să-ți placă și

Producatori

CELCO la moment aniversar: 50 de ani de inovație și calitate în producția de BCA

octombrie 5, 2023
policarbonat plexiglas
Producatori

Policarbonat sau plexiglas? 5 diferențe care contează

iunie 16, 2025
Dezvoltare urbanaEficienta energetica-Mediu

Sase cladiri publice din Oradea vor primi energie prin sisteme fotovoltaice

noiembrie 29, 2022
Eficienta energetica-Mediu

Infografic video despre eficienta energetica si geotermala in UPG Ploiesti (partea 2)

iunie 19, 2024

We influence 20 million users and is the number one business and technology news network on the planet

Parteneri

  • București Business
  • Constanța Business
  • Fotbal Prahovean
  • News Medical

Parteneri

  • Teo Smile
  • Teo Smile Kids
  • Prahova Business
  • Teo Smile Blog

Parteneri

  • Prahova Medicala
  • Primar PH
  • Reușita
  • AGENȚII
Follow US
© 2025 ConstrucțiiSmart. Toate drepturile rezervate..
  • Despre
  • Publicitate
  • Potitică Cookies
  • Termeni și condiții
  • Potitică de confidențialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?